torsdag, marts 03, 2005

Huf! Det er Koldt!

I skrivende aftenstund er der omtrent -14 grader Celsius udenfor. Huf! Ved den temperatur fryser næsehårene sammen i næsen under indånding; det er længe siden at jeg har prøvet dét. Heldigvis er der et tykt, tykt snetæppe over alle planter.

Jeg kan se at jeg har gjort et notat i min kalender om, at i denne weekend ville jeg begynde at grave det gamle højbed ved terrassen væk. Mnjoe, mnjae - i så fald skulle jeg begynde med at skovle en hel del luftig frostsne bort...

Tak til gode Steen Steensen-Blicher, gid at må han gå på de bedste jagtmarker af alle, for en af de bedste vintersange:

"Inderlig jeg længes
Efter Vaar, men Vintren strænges;
Atter Vinden om til Nord!
Kom Sydvest, som Frosten tvinger!
Kom med dine Taagevinger!
Kom og løs den bundne Jord!"

Ingen kommentarer:

 
Site Meter