fredag, april 16, 2010

Lathyrus



Jeg lovede tidligere at skrive lidt mere om sommerens lathyrus - dem med den uovertrufne duft. Her er de tre som jeg selv har valgt i år: 'Midnight', 'Senator' og 'Old Times'. Jeg holder meget af de sorter af ærteblomster der har fået en gang "airbrush" på kanterne eller over det hele. Egentlig burde jeg være mere omhyggelig med at vælge de langstilkede ærteblomster, for tit er de så kortstilkede at man ikke kan lave egentlige buketter af dem. Men okay, man kan ikke få alting, og når man får vidunderlig duft, kan man ikke også kræve at få lange ensartede stilke eller kønt løv. (For løvet, det er guderne-forbarme-sig grimt.) Jeg har kæmpet med lathyrus i adskillige år, og jeg tilgiver dem alt igen, når jeg har sat en lille vase med ærteblomster ind i soveværelset og vågner en sommermorgen med denne duft i rummet...

Ingen kommentarer:

 
Site Meter