søndag, september 12, 2010

Buket

Det er mærkeligt med buketter fra egen have. Jeg glemmer at det kan lade sig gøre. Muligvis fordi jeg har så lidt tid derude; muligvis fordi jeg endnu ikke har det som vane at hente blomster ind, men hellere lader dem stå ude. Selv efter at have haft have siden 2003.

Så har jeg heldigvis et par børn der gerne plukker blomster - til små vaser.

Men buketter til de store vaser - det er sjældent. Det er "occasions". For nyligt lavede jeg en "sort". (Det er enten dén farve eller lilla her i haven!) Der var bl.a. mørke løvemund, mørkerøde blomsterkarse, lægekvæsurt og mørkerøde vortemælk, og den var ærlig talt lækker. På fredag er der en occasion igen - så må jeg huske mig selv på at jeg faktisk godt kan hente blomster derude - selv nu, hvor forfaldet begynder at sætte sit vemodige stempel på havens udtryk.

Ingen kommentarer:

 
Site Meter