mandag, august 31, 2009

Paradisiske Æbler

Jeg æææælsker æbler. Her omkring den 1. september går det for alvor løs - jeg ved nok at sommeræblerne er der nu, f.eks. vores store 'Skovfoged' - men langt de fleste modner i september-oktober. I flere år har jeg talt om at pode, og NU tror jeg at det bliver i år. Jeg er lidt hooked på at prøve mange slags, men det er svært at vælge. En umiddelbar top-9 kunne være:
  1. 'Holsteiner Cox'
  2. 'Ringkloster Kammerjunker' (smagen forfriskende sød og vinagtig med svag rosenaroma!)
  3. 'Guldborg'
  4. 'Bodil Neergaard'
  5. 'Discovery'
  6. 'Ildrød Pigeon'
  7. 'Transparente Blanche' (for et tidligt gult æble)
  8. 'Rød Ananas'
  9. 'Gråsten' (selv om jeg får kuldegysninger af lugten)

Jeg vil nok vælge 5 sorter ud og prøve med dem...

Ingen kommentarer:

 
Site Meter