fredag, maj 13, 2005

Udplantningsplanter

Jeg har i år købt frø af enkeltblomstrede sommerasters som skulle sås i køkkenhaven.
Men på et planteskolebesøg forleden faldt jeg over en bakke udplantningsplanter af en tilsvarende dobbelt sommerasters, og købte dem. De er nu plantet ud og står fine og stærke i køkkenhaven.

Med mine erfaringer med at så sommerblomster indendørs, så må jeg sige at det ikke kan betale sig at så sentblomstrende sommerblomster selv. Dem jeg har startet indendørs er allesammen blevet nogle pislinger, på trods af lystilskud og ompriklinger, og en pose frø koster vel en 10-15 kroner.
Det koster 25 kroner for en fin bakke med stærke småplanter.

Det er selvfølgelig noget andet med de hurtige, som Cosmos, eller de sorter man kun kan få fra frø.

Morale: Leave some things to the professionals...

Ingen kommentarer:

 
Site Meter