mandag, maj 16, 2005

Overblændinger

Da vi overtog huset her var haven egentlig rigtig fin. Problemet var at der måtte fældes 15 cypresser som simpelthen var blevet alt for store. Omvæltninger i den størrelseorden har en stor effekt på strukturen i haven, og til min forbavselse har jeg nu erfaret at man på sin vis kommer til at begynde forfra.

Jeg har nu ikke travlt med at få vores have til at ligne et glansbillede. Det er fint med mig at det er en 5-årsplan - og desuden ser jeg jo ikke haven som den ser ud for andre - jeg ser også et andet billede henover virkeligheden: Haven som den vil blive.


Men alligevel: Reality bites. Hvis en eller anden i disse dage spurgte mig om vi var ved at anlægge en motocrossbane i forhaven, ville jeg have svært ved at få vristet et smil frem. Et ældre højbed (og cirka 200 knækfliser) har sagt farvel. Udsigten fra stuen er nu ændret, nu er der udsigt til en jordvold. Men det vil blive godt, og i en overblænding over jordvolden kan jeg se to stramme, forskudte hækvinkler indramme terrassen - perfekt.

- "Er din have smuk, og må jeg komme og se den?"
- "Ja, det kan du tro, om to år."

Ingen kommentarer:

 
Site Meter