torsdag, januar 12, 2012

Nye Frø, Nye Farver...




For et par år siden forbavsede jeg mig selv ved pludselig at mene at tagetes var det store i køkkenhaven. Tagetes! Jeg vidste det ikke før jeg havde propppet frøene i indkøbskurven online. Der er noget skønt ved at være ubunden og flippe ud, lige der hvor køkkenhavens design bliver afgjort.
Når det er sagt, så er jeg stadig enormt konservativ med farveholdningen i resten af haven - men det har jeg vist fortalt.


Nu har jeg lige forbavset mig selv igen. Ferskenfarvet! Den så jeg aldeles ikke komme!

Men Impecta's frønyheder så virkelig dejlige ud, og de bliver ret hurtigt udsolgt, så her er de tre ferskenfarvede stjerner i årets køkkenhave. Løvemund 'Twinny Peach', Rosenbønne 'Sunset' og
Løvehoved (Leonotis nepetifolia) 'Shrimp Cocktail'. Sammen med en rødbrun artiskok og en ditto shiso-type.

2 kommentarer:

Bente sagde ...

Det er godt nok nogle skønne farver, du præsenterer os for! De er virkelig anderledes dejlige, synes også jeg har set en løvemund i samme farveskala.

sil sagde ...

Ja, det er en delikat forårsfarve, ikke?

Havehilsner
Eva

 
Site Meter