onsdag, maj 12, 2010

Shopping




Shopping i det koldeste regnvejr. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men når jeg skal købe plantesække eller jord eller gødning, så er det altid regnvejr og jeg står der i ikke-overlevelsestøj og forsøger at hive rundt med store uhandy våde halvsnavsede plastsække uden selv at blive alt for snavset.

Hvorom alting er - så fik jeg købt det nødvendige til terrassen idag: Plantesæk og tre terrassetomater 'Tiny Tim' med pædagogisk hensigt på børnevanding og børnetomatspisning. (Tomaterne bliver indenfor indtil det bliver lunere udenfor.) To chokoladeblomster (Cosmos atrosanguineus) og rød basilikum med henblik på "det brune hjørne".

Det brune hjørne: En flok krukker med brunt/sort farvetema. Chokoladeblomst 'Chocamoca', lilje 'Landini', kalla 'Black Beauty', en superflot rødbrun kløver (en sort af Trifolium repens; foto) og rødbrun basilikum. Tre slags ærteblomster i brune nuancer kommer til at flytte derud senere. Jeg mangler kun den lille knaldsorte hornviol 'Molly Sanderson' til samlingen...

Det er et farveeksperiment, for jeg har ikke haft en flok "brune" blomster tidligere. Om det bliver kønt? We shall see.

Jeg hentede også de ønskede hvide Heliotrop. Faktisk har de et skægt "touch" af lilla på blomsterne, som om de ikke kan la' vær' - heliotrop er jo lilla og har altid kun været lilla.

De dufter af vanille.

Jeg glæder mig inderligt til at det bliver så lunt at duftene kan lette i haven igen...

Ingen kommentarer:

 
Site Meter