fredag, november 09, 2007

Roser Med Bare Fødder 2007

Jeg har bestilt en runde roser hos Knud Pedersen, Rosenposten.dk. Barrodede, naturligvis. Der skal nemlig stå en række mere foran mine historiske roser, dels så bedet kan blive bredere og se mere harmonisk ud, og dels så der kommer en lidt lavere højde foran de "bare ben" på de gamle roser. Bedet trænger også til en gang kantskæring og til en plastkant som græsbarriere.

Efter at have slingret rundt i hundrede rosensorter, er jeg endt med at bestille 4 stk. 'Chantal Merieux' (ret mørk rosa), 4 stk. 'Snow Ballet' (hvid) og 2 stk. 'Raubritter' (pink).

Sidstnævnte kom med i sidste øjeblik fordi jeg alle dage har været helt betaget af de runde, pink "bolde" som den bærer. Den ligner et blomstermaleri og vil være dejlig i en vase. De skal formentlig stå foran 'Salet', de store kraftige mosroser. Så bliver der et godt kraftigt busket nede ved legehuset, det er fint. De skal også ha' nogle roser at lege med (og torne er jeg ikke så bekymret for, ærlig talt). Og de der rosenbolde - jamen de er slet og ret vidunderlige.

De to andre er med fordi de har 1) fyldte blomster, 2) har blomsterstørrelse medium, 3) er længeblomstrende, 4) er 50-90 cm, 5) er buskede/bunddækkende.

Desuden er Chantal duftende, det er jo altid en bonus. Så NU er der noget at glæde sig til til næste sommer - måske blomstrer de en smule for os.

Bagsiden af medaljen: Jeg er altid lidt flov over at ha' købt planter til haven. Shopping nu igen?

Ingen kommentarer:

 
Site Meter