søndag, januar 21, 2007

OK. Jeg er en manisk plantesamler. Jeg KAN simpelthen ikke styre mig selv. Usvigelig sikkert viser det sig nu, når frøindkøbene skal gøres. Jeg har lavet lister og krydset af og streget ud og bestiller meget rationelt KUN det jeg har brug for og plads til i haven.

Så kommer frøene. Det er dejligt.

Dagen efter surfer jeg på frø igen. Og goddammit om det ikke ender med at den anden runde så bliver - åh, så dejlige - urealistiske - dem der ikke er plads til - eller de er svære - men åh så pæne.

Jeg HAR bestilt rød kvan, tropaeolum 'Black Velvet', tre slags Helleborus, en rød pluksalat 'Revolution' og en slags grøn skæresalat 'Multy'. En primula 'Noverna Deep Blue'. Og en broget "landcress", en slags karse/brøndkarse. Dermed er både de sikre og de svære i kassen, og der er ikke plads til mere. Nej, der er ikke.

Men nu kommer så drømmeplanterne. For hvem kunne ikke bruge (ja, man kunne også bare lave dem for at forære dem væk...) Thalictrum delavayi album, eller "englenes fiskestænger", Dierama 'Deep Purple'...

Tsk.


Ingen kommentarer:

 
Site Meter