mandag, maj 30, 2005

Tomater og Temperaturer

Jeg er stadig nødt til at dyrke have med en bog i den ene hånd, for min barnelærdom og ungdomserfaringer fra havearbejde kommer tit kun frem under læsning. Eksempelvis hvad angår tomater. Jeg kan pludselig godt huske hvad "knibning af tomater" er, og jeg gjorde det faktisk rigtig meget da jeg var barn-teenager, i mine forældres drivhus. En hyggelig, frivillig tjans, og tomatplanter dufter også godt når man rører ved dem.

Én ting ved jeg helt sikkert - hvis der bliver ned til 3 grader Celsius natten til torsdag, så er det ikke idag jeg skal plante mine dyrebare tomatplanter ud i køkkenhaven. Det vil de *ikke* bryde sig om!

Jeg skal prøve fire sorter (skaffet af min mor på Toftegaard), nemlig 'Exota', 'Toftegaards Miniblomme', 'Sungold' og 'Totem'. På absolut friland.

Ingen kommentarer:

 
Site Meter